De laatste loodjes... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anita Schiphorst - WaarBenJij.nu De laatste loodjes... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anita Schiphorst - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anita

16 Juni 2008 | Suriname, Paramaribo

Donderdag 5 juni was het 135 jaar Hindoestaanse immigratie en waren we allemaal vrij. Er was groot feest in de stad en er liepen veel mensen in klederdracht. We hebben onze ogen uit gekeken en heerlijk op het terras gezeten genieten van de vrije dag.
Helaas was vrijdag weer een gewone werkdag en konden we het niet te laat maken.
’s Avonds kwam Maritsa nog even met een vriendin langs, dat was erg gezellig, ik heb veel boeken aan ze meegegeven.
We zijn de laatste tijd ook erg druk met alle verslagen die nog moeten dus het weekend verliep rustig en vol met school dingen.

Alleen vrijdag was hier uiteraard groot feest! We zijn met een groep naar ´t Vat geweest om voetbal te kijken. Het was ontzettend druk en iedereen, zelfs de Surinamers waren in het oranje! Toen Nederland won was het helemaal feest! Om 23.00 lag ik afgetaaid in bed (bij ons begon het al om kwart voor 4). Toen ik verschillende smsjes uit Nederland kreeg wilde eik wel heel graag even naar huis, maar ja dat gaat niet zo makkelijk! Maar de feest stemming zat er goed in en we hebben ons nog prima vermaakt. Morgen weer…

We zijn nu echt aan het af tellen, deze week is de laatste stage week, wel vreemd. Het gaat nog steeds erg goed op stage en ik heb het erg naar mijn zin. De kinderen zijn erg gek met me en ik met hen. Ik sta veel alleen voor de klas en de kinderen zien erg op tegen het afscheid.
Ze hadden al bedacht dat ik maar in Suriname moest blijven, maar heelaas, 9 juli vertrekt mijn vliegtuig en ik ben vast van plan om deze te halen!
We zijn hier steeds meer meet het thuiskomen bezig… Kado’s kopen, tassen kopen om alle kado’s in te doen, meer contact met thuis. Het begint wel te kriebelen nu, zeker omdat er thuis ineens een compleet leven op me wacht. Ik heb al een baan, als ik terug kom kan ik bij het KDV langs om een contract te laten opstellen (sorry Jory, ik kom echt niet terug bij de Mac) mijn vrienden en familie wachten en wie weet wie er allemaal nog meer op me wacht…

Na deze week hebben we nog 2,5 week vrij een Sanne en ik hebben van 30 juni tot 3 juli een trip geboekt naar de Blanche Marie vallen in het binnenland. Een flinke reis, maar het schijnt heel gaaf te zijn. We moeten er ook echt uit, anders zijn we te veel bezig met aftellen en dan maken we onszelf gek. In die weken zijn we nog van plan om naar een spa te gaan voor een goede massage en een paar dagen bij het Krasnapolsky voor onze kleur… Goed vooruitzicht.
Maar nog 1 week stage te gaan en hoewel ik het nog heel leuk vind wegen de laatste loodjes echt het zwaarst. Vanmorgen kon ik bijna niet uit bed komen, waarschijnlijk omdat ik ´s avonds niet in slaap kan komen…. Al twee weken slaap ik niet voor 1 uur en dat breekt op.
Na deze week kunnen we gelukkig uitslapen en bijkomen!

Wist je dat:

- Sanne en Anita ontzettend bruin zijn geworden
- Sanne een Anita al een tijdje hardlopen (ja echt)
- Het nog werkt ook
- Anita nu ook rode wijn lust
- Anita alle weesgegroetjes kent
- Ze deze liever weer vergeet
- Een veger een gum is
- Bigi brasa dikke knuffel betekent
- Anita extra tassen nodig heeft voor alle souvenirs
- Wij gek zijn op de zonneolie van garnier
- Dit goed te zien is
- Wij ondanks alle leuke verhalen toch erg druk zijn met afstuderen
- Wij erg blij zijn dat we onze lio niet in Nederland lopen



  • 16 Juni 2008 - 19:07

    Tobias:

    Geniet er nog lekker van de laatste weken. Als je straks thuis bent, wil je weer terug. Ik ben wel benieuwd naar al je verhalen en een biertje met je drinken lijkt me ook wel weer gezellig! Succes nog ff!!! x

  • 17 Juni 2008 - 10:41

    Martine:

    Hoi hoi anita,
    wel mooi feestje he dat nederland heeft gewonnen en afwachten wat ze vanavond doen. Maar wel een fijn idee dat je weer af kunt tellen en op naar holland. Geniet nog van de laatste dagen en maak er nog wat van

    Groetjes martine

  • 18 Juni 2008 - 14:27

    Dûn:


    Hehe, goeie zaak dat je nu ook rode wijn drinkt!!
    Dat scheelt weer met boodschappen doen als je mijn buurvrouw wordt.
    Dikke smak van mij

  • 19 Juni 2008 - 17:39

    Moat 2 :

    Hey Anita,

    Zo te lezen vermaak jij je wel, de laatste weken van je verblijf daar!
    Geniet er nog van want straks kun je druk aan het werk als je thuis bent bij dezen en genen.
    Hoorde dat je het Nederlands elftal ook volgt,alleen lopen er bij jou soms 22 oranje spelers in het veld hoorde ik. Tip van deze kant,antenne bij draaien.
    Hey veel plezier nog en ga je t.z.t. zien.

    Gr. Jürgen

  • 20 Juni 2008 - 11:01

    Bianca:

    Ha Nichie!!!!
    Lang niet gesproken.....hahaha. Afgelopen zondag nog en dat is al zeer uniek voor mij! Vond het wel weer geweldig om met je te babbelen. Mooie foto´s heb je trouwens weer op je site gezet. Heb je dat oranje t-shirt speciaal voor de voetbal gekocht, of had je die al van hier meegenomen? Staat in ieder geval super, vooral met je bruine kleur. Ik ga maar weer eens aan het werk. Vandaag is dat laatste dag van Marianne en vanaf 15.00uur willen we gezellig met elkaar zitten. Spreek je snel weer! Dikke kus van oe nichie!!!

  • 22 Juni 2008 - 19:26

    Lies:

    hey,
    maf he dat 't eind alweer in zicht is?!
    ben ook al aan 't aftellen.
    ga nog even lekker van jullie vakantie genieten! nog even extra bruin worden.
    ik moet nog twee weekjes en dan is 't hier ook lekker vakantie! sharon is nog niet terug dus ik ga nu week 7 in met 'mijn' pubertjes. volgende week musical en mn groep 8 uitzwaaien en daarna moet ik ook groep 6 en 7 gaan missen. bah wat raak je snel aan kinderen gehecht he?!!
    maar goed, morgen eerst maar eens alle welpies, oranje vlaggetjes en balonnen het lokaal uitbonjoeren.. :(
    bijna vakantie!!! tot snel!! Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2008

De Blanche Marie vallen

29 Juni 2008

Afscheid van stage

16 Juni 2008

De laatste loodjes...

04 Juni 2008

Nog 5 weken....

15 Mei 2008

Een nieuwe start
Anita

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 21101

Voorgaande reizen:

08 Februari 2008 - 09 Juli 2008

Mijn eerste reis

04 September 2012 - 30 November -0001

De Antillen

Landen bezocht: