Goed en slecht nieuws.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anita Schiphorst - WaarBenJij.nu Goed en slecht nieuws.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anita Schiphorst - WaarBenJij.nu

Goed en slecht nieuws..

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anita

28 April 2008 | Suriname, Paramaribo

Sanne en ik hebben een paar weken geleden een paar Amerikaanse mannen ontmoet die in
“the army” zitten… We trekken veel met ze op en maken hierdoor de meest gave dingen mee.
Ze hebben ons met hun 4-wheeldrive mee genomen naar hun basis vlak bij het vliegveld. Ze hebben ons cola kreek laten zien (dit is een buiten zwemparadijs) en we hebben met de truck over het oefenterrein gescheurd. Uiteraard moest de nieuwe truck uitgeprobeerd worden en Pat wist een kortere route naar cola kreek. Na een tijdje door de bush over heel smalle weggetjes te hebben gescheurd kwamen we vast te zitten toen de smalle “weg” versperd werd door een omgevallen boom. Na heel veel stuurwerk hebben we uiteindelijk de auto kunnen draaien en zijn we verder gereden. Tot Pat weer een kortere route wist… Het had nogal geregend en we scheurden door een enorme plas die meer een meer was geworden. Je raad het al…. We zaten mooi vast! De jongens de auto uit om te kijken wat ze konden doen, maar zij zaten al tot hun knieën in het water! Ze hebben nog met boomstammen geprobeerd de wielen te liften terwijl ik achter het stuur moest kruipen om te rijden, dit had totaal geen nut. Gelukkig kwamen er Surinaamse militairen langs die na heel veel lol de brandweer hebben opgehaald en na anderhalf uur zijn we door een enorme brandweer auto uit het meer getrokken.
Verder is het heel handig dat ze een nogal belangrijke functie hier hebben en veel mensen kennen hierdoor. We zijn inmiddels voorgesteld aan het polikorps van Suriname, de special forces en wat leger mensen. Ons kan niets meer gebeuren hier! Bovendien is het handig als er een lange rij voor een disco staat en zij de eigenaar kennen waardoor we zo door kunnen lopen! Ik ben zelfs op slippers binnengekomen bij een tent waar dat eigenlijk niet mag. Ik stond me daar zorgen te maken, maar het antwoord van de jongens was: You´re with us now, don´t worry, nou ze hadden absoluut gelijk! Ons leven wordt steeds beter hier!
Daarbij hebben we via hen ook nog een paar Amerikaanse piloten ontmoet (errug lekker) en aangezien ik het nogal goed kan “vinden” met 1 van hun zit er misschien ook nog wel een vliegtripje voor ons in! Ik heb zijn vliegtuig al gezien en dat ziet er goed uit!
Amerikaanse mannen zijn geweldig, ze houden de deur voor je open (zelfs die van de auto), betalen voor je (mogen wij niet want dat hoort niet zo) en vragen regelmatig of je je vermaakt! Dussss jongens in Nederland: doe wat met deze informatie :p.

Op stage gaat het op zich wel goed, maar het loopt niet zoals de bedoeling. Na 3 weken in een andere klas moet ik weer naar een andere klas. Hier mag ik 3 weken blijven en dan ga ik naar nog weer een andere klas. Beide zijn 4e klassen, dus groep 6. Ondanks veel protest van mijn kant moet ik het op deze manier gaan doen. Ik ben hier niet blij mee omdat ik elke keer als ik aan een klas gewend ben naar de volgende moet. Ik leer hier dus niet veel van.
Ik kan niet te veel uitweiden hierover op internet, maar degene die ik gesproken heb weten wel hoe ik me hierover voel.
Verder gaat het wel goed, bij de kleuters heb ik inmiddels dagritmekaarten geïntroduceerd en ze zijn hier erg blij mee. Helaas zal ik ze niet kunnen laten zien hoe ze hiermee moeten werken omdat ik dan al bij de kleuters weg ben.
Vorige week ben ik elke middag bezig geweest met het digitaal maken van de planning wat ze veel werk scheelt. En de kleuterjuffen willen me allemaal hier houden, van hun mag ik niet meer terug naar Nederland! Voor hen was het dus ook een enorme domper dat ik naar de 4e klas moet…

In onze vrije tijd hebben Sanne en ik een gelukkig geweldig leven hier, door alle contacten is geen weekend hetzelfde en gaan we telkens heerlijk impulsief op stap wat het leven net even iets spannender maakt.
Gisteren bijvoorbeeld hebben we bij het Tran Elite hotel gezwommen. Om twaalf uur hadden we een telefoontje te pakken en om 2 uur lagen we aan het zwembad, waarna we getrakteerd zijn op een etentje, hoe mooi kan het leven zijn!
zoals de naam al zegt was het behoorlijk luxe en ik heb dan ook gretig gebruik gemaakt van de warme douche die ze op hun kamer hadden (tja je moet je toch opfrissen voor het eten he).
Dus wat vrije tijd betreft hebben we niet te klagen, stage is helaas wat zwaarder….

  • 30 April 2008 - 08:43

    Paul:

    he anit,

    zo te horen zit het sociale eten wel snor. Die amerikanen niet onder de tafel zuipen he. Jammer dat je niet zo lang bij een klas kunt blijven. Postief is wel dat je sneller leert om je in een nieuwe klas thuis te voelen.

    Hier is alles goed. Straks ff met de Moaten naar Enschede koninginnedag vieren. Doen ze hier In Suriname ook aan??

    Groeten paul

  • 30 April 2008 - 09:23

    Bianca:

    Hey Anita!
    Had je al een megalange mail gestuurd, maar toch nog maar ff een reactie op je eigen site. Mooie foto's heb je er op staan! Kan je die amerikanen niet ff duidelijk op de foto zetten, zo zie je er niets van. :-)
    Zoals Paul al aan had gegeven, straks pakken we de gele banaan richting Enschede. Het is gelukkig droog dus dat scheelt weer.Maar eens kijken of het net zo gezellig is als vorig jaar. Helaas gaan niet uiteten met iemand die al haar shoarma op schoot gooit en daarna weer lekker op zal eten.
    Nou meissie, spreek je snel weer!
    Veel liefs, Bianca

  • 01 Mei 2008 - 14:28

    Lies:

    hey aniet
    leuk om te lezen dat jullie zo veel van het land zien!! incl. amerikanen uiteraard.. ;)
    stage is wel erg klote zeg. wat een ongeorganiseerde bende! je hebt toch wel je beklag gedaan bij ger e.d.?!!
    hier gaat alles goed. werk wordt steeds stabieler.. na de vakantie een paar weken achtereen dezelfde groep: montessori groep 6,7,8. heavy maar leuk!
    koninginnedag was ook weer super dus nu een b-tje brak zijn en genieten van de vakantie!
    hope to speak to you soon! Liefs Lies

  • 01 Mei 2008 - 16:05

    Karin:

    Heej,

    probeer het slechte te vergeten en nog te genieten, voor je het weet ben je ook weer thuis in het koude landje! Het valt me tegen hoor het weer hier... ;)
    Veel plezier nog!

    Kus Karin

  • 08 Mei 2008 - 05:52

    Jürgen:

    Hey Anita,

    Zo te lezen vermaak jij je daar wel, af en toe een beetje de bobo in de busch uithangen.
    Alleen wel jammer dat je vaak van klas moet wisselen.

    En wat moeten wij nu met die tip/informatie? Als je goed op let gaan wij altijd naar gelegenheden waar ze ons de deur op doen/houden of waar ze automaschuifdeuren hebben. En als die er niet zijn ben jij altijd haantje het voorste om naar binnen te gaan, dan krijgen wij de kans niet om de deur open te houden.En bij ons staat de deur altijd open zoals je weet.

    Nog koninginnedag gevierd??
    Zal je binnenkort nog ff wat foto's toe sturen.

    Gr. Jürgen

  • 12 Mei 2008 - 18:18

    Ronald:

    Nederlandse mannen zijn toch veel attenter...gister hebben ze bij tientallen vrouwen bier over hun hoofd gegooid! Toch netjes dat de Nederlandse man weet dat bier goed voor je haar is en dat ze zo galant waren al die vrouwen in Bornerbroek hiermee te helpen ;-)
    Heb trouwens nog steeds een zeer dak, dus het was wel een aardig feestje.

    Goed wat adresjes regelen in Amerika, je weet maar nooit...

    Doe het rustig aan en have fun!!

    Groetjes,

    Ronald

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2008

De Blanche Marie vallen

29 Juni 2008

Afscheid van stage

16 Juni 2008

De laatste loodjes...

04 Juni 2008

Nog 5 weken....

15 Mei 2008

Een nieuwe start
Anita

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 21107

Voorgaande reizen:

08 Februari 2008 - 09 Juli 2008

Mijn eerste reis

04 September 2012 - 30 November -0001

De Antillen

Landen bezocht: