Een moeilijke start… - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anita Schiphorst - WaarBenJij.nu Een moeilijke start… - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anita Schiphorst - WaarBenJij.nu

Een moeilijke start…

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anita

10 April 2008 | Suriname, Paramaribo



Maandag was helaas de vakantie weer afgelopen en moesten we allemaal weer naar stage.
Van te voren allemaal geen zin natuurlijk, maar als je er eenmaal bent valt het wel weer mee.
Ik ben begonnen in mijn eigen klas met overleggen wat we zullen gaan, komt het hoofd van de kleuterleidsters eraan om mij te zeggen dat ik van de directrice vanaf die dag bij klas b2 moet beginnen. Zonder enig overleg of het aan te geven van te voren. Ik moet eerlijk zeggen dat ik best even baalde, hier had ik niet opgerekend! Beteuterd heb ik afscheid genomen van mijn klas a2, mijn mentor en de kinderen waren al net zo beteuterd als ik, gedeelde smart is halve smart. Maar goed even de teleurstelling verwerking, schouders eronder en op naar klas b2. Kom ik daar, weet de juf ook nergens van, wat ik vandaag dan voor lessen ga geven? Euh, nou, als je het niet heel erg vindt kijk ik eerst even een weekje mee. Dat vond ze gelukkig prima. Deze klas en juf zijn ook erg leuk hoor, daar niet van, maar het was wel even omschakelen als je er niet op rekent. Voor mijn gevoel was ik nog niet klaar in de andere klas en nu sta ik eigenlijk weer bij punt nul: namen leren, sfeer bepalen, kijken hoe deze juf les geeft, enz. Maar goed met frisse moed ga ik er maar tegenaan.
De anderen hadden een niet veel betere start, in die zin dat ze na de vakantie natuurlijk opstart en wen problemen hadden. Inmiddels zijn we wel weer zover dat we het weer kunnen relativeren.
Maandag middag heb ik met Maartje even gewinkeld, de All Stars waren voor de helft van het geld! Mooi 2 paar gekocht! Maar ´s avonds toen ik met Sanne bij ´t Vat zat ( wat overigens wel erg leuk was, nog even het vakantiegevoel vasthouden) deden mijn voeten zo zeer dat ik met mijn nieuwe merkschoenen in de hand ben verder gegaan! Het zit niet mee deze week. Tot overmaat van ramp regende het vandaag met bakken uit de lucht. Ik heb daarom na stage maar eerst een kop koffie bij ´t Vat genomen, maar helaas werd de regen niet minder en ben ik met een glimlach (ja ja, je kunt maar beter positief blijven) de regen getrotseerd. Dit duurde overigens niet zo lang, want ik was nog niet goed en wel op weg of mijn ketting vloog eraf. Balen! Fiets aan de kant en met een `nee spreek me niet aan houding`die ketting er weer opgelegd, geen punt bij karwei… Helaas twee meter verder; die ketting er weer af! Zelfde verhaal: ik ben toch niet debiel, ik kan wel een ketting op mijn fiets maken, ja hoor dat kon, voor weer twee meter. Tja dus, nou dan moet het wiel dus naar achter, maar ik ga doorgaans niet op stap met mijn gereedschapskist, dus wat nu, een fietsenzaak opzoeken is onbegonnen werk. Ik herinnerde mij ineens Ischa die nog geen twee minuten met zijn ketting van de fiets stond laatst, toen er een kerel op een brommer stopte, een moersleutel uit zijn tas trok, het wiel naar achter zette en weer verder reed… Ik dacht, dat kan ik ook! Maak van het ongemak dat alle mannen je leuk vinden je gemak! Dus: ik zet de fiets op de standaard, laat mijn met olie besmeurde handen zielig langs mijn zij hangen (in de zij was geen optie, want ik had een wit shirt aan) een keer heel hulpeloos naar de fiets kijken en vervolgens om me heen kijken, binnen een minuut bingo! Komen drie mannen aan: `mevrouw heeft u hulp nodig?` nou en of! `Ja ik heb geprobeerd de ketting er weer op te leggen, maar hij valt er steeds weer af, ik weet het ook niet` (gewoon doen of je niet beter weet, dat vinden mannen leuk): zij om die fiets heen… `mevrouw uw wiel moet naar achter` `goh echt? Nou ja, ik heb niets bij me om dat te doen`. Hadden zij helaas ook niet, maar een van hun had een vriend of een neef en daar de broer van en daar de wortel van bla bla (Paramaribo is erger dan Wierden, iedereen kent elkaar wel ergens van), die had iets verder in de straat een autozaak, daar konden ze me wel helpen. (beter!!) Dus fiets naar die zaak en binnen twee minuten stond het wiel naar achter en lag de ketting er weer goed op, gratis en voor niets!
Ik ben echt gek op dit land, zelfs al je eruit ziet als een verzopen kat staat iedereen in de rij om je te helpen, geweldig.

Het goede nieuws van deze week is dat we eindelijk een wasmachine hebben gekregen! Na twee maand alles met de hand te hebben gewassen hebben we er nu een machine voor! Wel 1 waar je het water zelf in moet gooien en uit laten lopen, maar hij wast!

Groetjes Anita



  • 10 April 2008 - 19:20

    Gerdie Didden:

    Van harte gefeliciteerd met je nieuwe wasmachine. Fijn zeg, dat scheelt weer een hoop tijd die je nu bij het Vat kunt doorbrengen.
    Ook lief dat de mensen je zo snel helpen, zouden ze in nederland echt niet doen.
    groetjes en geniet nog maar een tijdje.
    gerdie

  • 11 April 2008 - 07:18

    Dûn:


    Haha, super leuk verhaal!
    Scheelt dat we in Nederland alleen maar regen hebben!
    Blijven lachen inderdaad...

    Maar Anit als jij in de regen staat...voor mijn huis...met een kapotte fiets....wil ik je best helpen hoor!!
    Groetjes mij

  • 15 April 2008 - 14:34

    Paul:

    kleine wasjes, grote wasjes. Gooi ze in de wasmachin. Laat maar lekker draaien, in de wasmachin.

    zo ging dat liedje toch, of nie??

    groeten paul

  • 15 April 2008 - 15:30

    Lies:

    hey aniet
    fijn zeg een wasmachine, scheelt je een hoop tijd en frustratie!
    afkicken he na zo'n lekkere vakantie!
    hier komt de vakantie eindelijk in zicht, een lekkere feestvak.! weekendje terschelling, koninginnedag, bevrijdingsfestival.. heb er nu al zin in! nu nog een beetje warmer weer en we kunnen weer feesten! jammer dat je er niet bij bent. maar ga er vanuit dat jullie er samen ook een mooi feestje van maken 30 april.
    liefs

  • 18 April 2008 - 09:49

    Gerda:

    He wat jammer dat je na 3 weken weer aan het werk moet, je zou bijna vergeten hoe dat is. Je hebt zulke leuke verhalen, dat als je straks terug bent, je ze eigenlijk zou moeten bundelen. Leuk voor later voor eventuele kleinkinderen. ( kijk wat oma allemaal heeft uitgespookt)groetjes Gerda

  • 21 April 2008 - 17:03

    Oe Nichie Bianca:

    Ola! Hier een berichtje van een inmiddels ook klein beetje bruine Bianca. Denk dat ik niet aan jou kan tippen, maar elke kleur is mooi meegenomen. Tenerife was helemaal super en we hebben echt een top vakantie gehad! Wel grappig, want toen ik daar was zat ik al te denken dat ik in principe ietsie pietsie dichter bij jou was en dat we zo ongeveer op dezelfde lijn zaten. (toch?!?!)Anyway, we zijn weer terug, mooi kleurtje, lekker uitgerust, helemaal rond gegeten en gedronken en het eiland per auto verkend.Nog een paar maandjes en de volgende vakantie komt er alweer aan.
    :-) Eerst maar eens zien of de rabobank daar blij mee is.
    Lees dus dat je een andere klasje hebt. Kan me goed voorstellen dat het ff wennen is, aan de andere kant: leer je dat ook weer. Tevens hoe je nu een ketting op de fiets moet leggen. Is idd lastig zonder gereedschap, maar nu hebben we al wel een goed idee voor je verjaardag. Zo'n klein pakketje is altijd handig samen met een mooie regenponcho. Zal je vast enig staan. Dikke kans dat het dan zelfs wel sneeuwt hier, haha. (als je dan maar niet naast ons fietst) Grapje hoor.
    Ik zal Eric vragen of hij mij wat foto's van de vakantie door wil sturen, dan zal ik je die mailen binnenkort met nog meer verhalen. (je kent me; heb altijd nog wel meer te kletsen)
    Ik ga nu de Jumbo onveilig maken, aangezien ik na de vakantie nog geen boodschappen heb gedaan en je weet dat eten mijn hobby is.
    Dikke kus en tot snel, Bianca

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2008

De Blanche Marie vallen

29 Juni 2008

Afscheid van stage

16 Juni 2008

De laatste loodjes...

04 Juni 2008

Nog 5 weken....

15 Mei 2008

Een nieuwe start
Anita

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 21113

Voorgaande reizen:

08 Februari 2008 - 09 Juli 2008

Mijn eerste reis

04 September 2012 - 30 November -0001

De Antillen

Landen bezocht: