Ziek - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anita Schiphorst - WaarBenJij.nu Ziek - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anita Schiphorst - WaarBenJij.nu

Ziek

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anita

12 Februari 2008 | Suriname, Paramaribo

Na aanhoudende keelpijn ben ik gister maar even naar de dokter gegaan. Ik bleek een flinke keelontsteking te hebben! Het medisch centrum en de apotheek waren heel goed, ben niet bang om hier ziek te worden.
Het consult incl. antibiotica koste nog geen 25 euro!
Ik heb gisteren de hele dag verder in bed gelgen en zat mezelf enorm in de weg. Vandaag gaat het iets beter, maar ik doe het rustig aan.
Morgen hebben we een meeloopdag op de stage en dan wil ik graag fit zijn.

Op 1 maart gaan we met het personeel van de stageschool een 3 daagse trip naar het binnenland als personeels uitje en de stagiares gaan mee!

We zitten met ons huis aan de kwattaweg en dat is zo ongeveer de mainroad van Paramaribo. Ons balkon is aan de straat zijde en als we daar zitten zijn we echt een atractie voor de plaatselijke bevolking! Iedereen kijkt en zwaait en fluit.
Je hebt hier heel snel contact met de mensen en we zijn ook erg welkom. Een oudere man zei laatst: Jullie zijn geen vreemdelingen, maar welkome gasten, reizigers van over ver!
Gaaf joh.

Groetjes Anita

  • 12 Februari 2008 - 16:01

    Lies:

    aaah anita! t zal ook eens niet waar zijn he?! ;) nou, hoop dat je snel opknapt! wordt zo lastig flirten he zonder stem..
    ik heb trouwens a.s. dinsdag om 13:00 mn eindgesprek!! xxx

  • 12 Februari 2008 - 16:06

    Paul:

    Mooi kloten. Nog veule wille en heinige dinge. ABT frank. red oe der met.

    atjo paulus

  • 12 Februari 2008 - 16:12

    Paul:

    leuke foto van je kamer. Ziet er goed uit

  • 13 Februari 2008 - 17:30

    Bianca:

    Keelontsteking?? Jeetje zeg, dat is niet grappig! Hopelijk dat de antibiotica snel werkt. Maar je weet het hè: alcohol dood bacteriën. ;-) Wat gaaf dat je ook al zo snel een personeelsuitje hebt. Kan je mooi het binnenland van Suriname onveilig maken.
    Je kamer oogt idd leuk. Bevalt de rest van het huis ook? Al enge beestjes ergens tegen gekomen? Haha.
    Tot snel! Groetjes uit het mistige Wierden.

  • 13 Februari 2008 - 21:20

    Anita:

    Hey luitjes,

    De keelontsteking is weer zo goed als over hoor! Ben vandaag gewoon naar stage geweest.Goede antibiotica hebben ze hier...

    De enige beestjes die we gezien hebben zijn een gekko en een kikker! Maar dat wordt het weekend van 1 maart al anders.
    Het huis is super, alles is nieuw en wat we missen bestellen we bij de huisbaas. lekker makkelijk.

    In Wierden ook alles ok?


  • 14 Februari 2008 - 09:35

    Frank:

    In wierden is het echt helemaal geweldig! De feesttent hadden ze echt helemaal top ingericht en de optredens waren super gaaf. Vooral tiesto en Jan Smit waren echt top! Verder is Bianca inmiddels in verwachting van haar vierde kind. Jaja de tijd gaat snel als je weg bent. Verder is het op dit moment wel een beetje kutweer. Maar ik ga weer want ik moet zo lessen.

    Groeten je super knappe neef......

  • 14 Februari 2008 - 18:27

    Oma:

    Keelontsteking ? Geen wonder als je zoveel kletst . Grapje, beterschap hoor.
    De vakantie op Gran Canaria was weer fijn.
    Lekker gezond en gezwommen. heb mooi bruin kleurtje.Opa blij dat ik terug ben, krijgt hij tenminste weer goed eten.
    tot mails,
    Oma

  • 15 Februari 2008 - 11:55

    Bianca:

    Je hoort het goed; super snel in verwachting, bijzonder korte zwangerschappen en ik poep ze er aan de lopende band blijkbaar zo uit. Nadelig is wel dat ik die korte periode niet kan drinken, maar aangezien het toch zo snel gaat, is het alweer voorbij voordat ik het in de gaten heb. Gelukkig kon ik tijdens het feest in de tent wel gewoon aan de sapjes, dus dat scheelde weer. Mooi dikke en niet bange. Mijn ouders gingen niet, dus die konden mooi op de kleintjes passen.
    Begin Maart zal Robbie Williams in de tennishal optreden, dus daar kijken we met z´n allen alweer naar uit.
    Zal je snel weer mailen met alle nieuwtjes! x Bianca

  • 15 Februari 2008 - 13:46

    Gerda:

    Ha die Anaita, Gelukkig is je keel weer beter alhoewel een hese stem wel heel sexy klinkt. Ik maak het kort want zoals je al gehoord hebt moet ik op Jaapje, Joepje, Jantje en Joopje passen, maar dat doen we met plezier hoor. gr. Gerda

  • 15 Februari 2008 - 16:42

    Peterjan Balkenende:

    Goedenmiddag vrouwe Schiphorst,

    Ik wil u graag mededelen dat onze burgers er van op de hoogte zijn dat u tijdelijk in Suriname verblijft.
    Wij allen zijn dan ook zeer trots dat een boerin uit Wierden ons vertegenwoordigt in Suriname. Wij hopen ook ten zeerste dat u de Surinamers helpt om te leren. ( wacht even ) HEY BEA GA EENS BIER HALEN!...
    Sorry voor de onderbreking maar die ouwe is een beetje lui.
    Ook wil ik u er op wijzen dat een ene Joran van de S. naar Suriname is afgereist op zoek naar zijn schoenen. Mocht u die schoenen vinden , stuur ze dan op naar mijn vriendje Peter R. de Vries.
    Verder wens ik u nog een prettig verblijf in Suriname en hoop dat u die 25 cm vindt.

    Met vriendlijke groet ,

    P.J en Bea

  • 16 Februari 2008 - 13:09

    Sander:

    eey anita,

    hoe is het?
    ik ben behoorlijk stom geweest, kats vergeten langs te komen!!
    sorry.
    hoe is het daar dan? vast wel lekker weer enzo toch:D
    niet zo veel ruimte op de kamer lijkt vanaf de foto, ach ja, je bent toch alleen maar buiten ja!
    ik hoop dat het je bevalt, nogmaals mijn excuus en veel plezier!!

    -x- sander

  • 16 Februari 2008 - 16:59

    D:

    heeeeeey meissie,
    hoestie nou dan,alweer aan de betere hand.hopelijk wel.
    de foto's van carnaval zijn gaaf geworden probeer ze in te scannen en dan naar je toe te sturen.Hier is ook alles oke alleen heeft het vannacht -7 gevroren dus das welk koud,maar je kamer ziet er netje uit.hee 'k ga weer.groeten van d en roel

  • 16 Februari 2008 - 20:04

    Anita:

    Zo he, wat gebeurd er allemaal daar?
    Die feesttent had ik besteld voor mijn afscheidsfeestje, maar hij was een beetje laat. Nou ja jammer dan.

    Ik treed inmiddels zelf ook weer op, want mijn keelontsteking is over. Het bier kost hier nl. 1.50 per liter en dan beun ik maar een beetje bij om het te kunnen betalen.

    Meneer Balkenende, ik zag hier laatst wel een jongen op blote voeten lopen die zich Johan van der meer noemt. Ik vond t al verdacht, maar ik zal het in de gaten houden hoor.

    Robbie Williams heeft hier net een huiskamer concert gegeven en ik heb m naar Wierden gestuurd nu Dus hij komt eraan.

    Tante Gerda als ik jou was zou ik dat zepenzooitje van Bianca maar snel leren stofzuigen, want ik hoorde al dat Frank het ook niet doet. Dan heb je tenminste nog wat aan dat gespuis!

  • 17 Februari 2008 - 14:48

    Jory:

    Hee Anita,

    Wat mooi om dit allemaal te lezen! Super dat je het naar je zin hebt daar en dat alles zo lekker relaxed gaat.... Straks kennen we je niet weer.. hahahahahaaa

    Nou heeeel veeel succes daar en schrijf vooral mooie verhalen!!

    Groeten "Mc" Jory

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2008

De Blanche Marie vallen

29 Juni 2008

Afscheid van stage

16 Juni 2008

De laatste loodjes...

04 Juni 2008

Nog 5 weken....

15 Mei 2008

Een nieuwe start
Anita

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 21111

Voorgaande reizen:

08 Februari 2008 - 09 Juli 2008

Mijn eerste reis

04 September 2012 - 30 November -0001

De Antillen

Landen bezocht: