Hey, ben weer beter hoor - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anita Schiphorst - WaarBenJij.nu Hey, ben weer beter hoor - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anita Schiphorst - WaarBenJij.nu

Hey, ben weer beter hoor

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anita

16 Februari 2008 | Suriname, Paramaribo

Wat leuk dat jullie allemaal zo'n lol hebben op de site! Ik zal m wel aanhouden als ik weer terug ben! haha

Ik ben dus inmiddels weer beter en heb de eerste stagedagen gehad. De mensen daar zijn erg aardig en ik kan mijn draai wel vinden. De opdracht die we hier gaan doen is wel wat anders geworden maar dat geeft niet. Het Surinaamse volkslied ken ik nog niet, maar als we elke ochtend de vlag gaan hijsen zal dat niet lang meer duren!

We krijgen van onze huisbaas steeds meer spullen en onze nieuwste aanwinst is een picknicktafel die wij dankbaar in gebruik hebben genomen!

We hebben een supergave binnenplaats waar we relaxt kunnen zitten.

Ik ben er wel achter dat je je hier niet druk moet maken, doe je dat wel, dan helpt het je helemaal niks! Alles gaat op t dooie gemakje. Maar goed, das wel een keer goed voor me. Misschien word ik nog wel rustig.

Morgen gaan we op trip het binnenland in met het stagebureau en alle stagiares dus daar hebben we wel zin in!

Verder is alles hier spotgoedkoop: een liter bier in de supermarkt is 1.50 euro en op t terras 2 euro. Super dus. Ik denk aan jullie bij elk biertje dat ik drink hoor :)

We hebben op de vrijdagmiddag dus al standaard borrelmiddag ingevoerd. Deze week hebben we bij de waterkant gezeten. Hier zit ook veel plaatselijke bevolking. Wel lachen, want iedereen spreekt je aan: " wij zien jullie niet als vreemdelingen, maar als reizigers van over ver en jullie zijn welkom in Suriname" Mooi joh.

Iedereen is dus vriendelijk en behulpzaam.

Oh Paul, zet dat bier maar koud, want ik word al aardig bruin, weet zeker dat ik ga winnen. :p.


  • 17 Februari 2008 - 10:31

    Tobias:

    Klinkt super Anita!! EN jij wordt rustig haha ben benieuwd.

    Geniet ervan en succes deze week

  • 17 Februari 2008 - 11:56

    Paul:

    he anita,

    zo te horen ben je al behoorlijk gewend in suriname. Vraagje: Went Suriname ook al aan jou?

    Wees nog maar niet te zeker over de weddenschap, eerst zien dan geloven.

    Groeten uit een zonninge en koud wierden.

    Paul

  • 17 Februari 2008 - 18:42

    Dunja:

    Haha, wat een reacties. Nog even en dan zijn we allemaal zwanger van een 5-ling haha. Goed te horen Anit dat je het super tof hebt, leuke foto's trouwens!! Kan je jezelf niet wat vaker op de foto zetten??? Kunnen we zien hoe bruin je bent geworden enzo..
    Is dat trouwens zo'n belangrijk ritueel: vlag hijsen? Zijn daar leuke (knappe) Surinaamse mannen aanwezig, met of zonder 25cm?
    We mailen,
    Groetjes en liefs dunja en Balkellende.

  • 18 Februari 2008 - 11:58

    Lies:

    heeey anietje!
    t klinkt allemaal erg releaxed!
    een hele cultuurshock voor jou he, dat kalm aan doen en rap 'n beetje?! ;)
    blij iig dat je je zo welkom voelt daar.

    wat maf he dat mailtje, wat een radar! en dat met 4 uur tijdverschil!
    veel plezier en suc-6 op stage vd week!

    knuffel!

  • 18 Februari 2008 - 12:51

    Bianca:

    Hallo daar!
    Heb je zaterdag nog gesproken, maar hier nog maar ff een berichtje. Zoals je weet zijn we zaterdag naar Hengelo geweest en dat was weer gezellig! Niezink was op een gegeven moment wel lam, dus ben ik maar aan de 7-up gegaan. (erg raar want ik had enorm veel gegeten) Deze week lekker 4 dagen werken en dan met mijn skatje naar Maastricht. Errug veel zin in! Wat heb je leuke foto´s op je site staan! Ziet er allemaal heel erg gezellig uit. Kan je die picknick tafel aan het einde van je stage niet meenemen naar NL? Ik moet ook nog wat voor in mijn tuin hebben. Haha. Heb je nu trouwens de kleuterklas?? Allemaal kleine Niekjes, zet ze eens op de foto want ik ben erg benieuwd.
    Tot mails! Liefs, Bianca

  • 19 Februari 2008 - 15:22

    Liesss:

    ben geslaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagd!!!!

    drink je dr 1 op me?!
    kusss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2008

De Blanche Marie vallen

29 Juni 2008

Afscheid van stage

16 Juni 2008

De laatste loodjes...

04 Juni 2008

Nog 5 weken....

15 Mei 2008

Een nieuwe start
Anita

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 21108

Voorgaande reizen:

08 Februari 2008 - 09 Juli 2008

Mijn eerste reis

04 September 2012 - 30 November -0001

De Antillen

Landen bezocht: