De drie kokers - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anita Schiphorst - WaarBenJij.nu De drie kokers - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anita Schiphorst - WaarBenJij.nu

De drie kokers

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anita

19 Februari 2008 | Suriname, Paramaribo

Het weekend heeft het hier veel geregend helaas. Zaterdag zijn we een beetje om het huis blijven hangen en hebben we kroketten gegeten!!!

Zondag zijn we met een hele grote groep stagiaires naar het binnenland gegaan. Laura die op het stagebureau werkt had dit geregeld. Met vier trucks zijn we zondagochtend (in de regen) vertrokken. Ik zat achterin de truck, maar gelukkig was Karin zo vriendelijk om haar poncho (meer een tent) met mij te delen! Nu had ik alleen een natte kont.

Na meer dan twee uur door het " bos" over een bauxiet weg (rood maar dan ook echt rood zand) rijden kwamen we aan bij een soort van beekje tussen de palmbomen; De drie kokers. Dit heet zo omdat er drie kokers onder de weg door lopen om het water door te laten. De trucks werden uitgeladen en zoals dat hoort in Suriname kwam er een hele berg eten uit!
Het voorgerecht was al genoeg om een weeshuis te voeden...
Daarna kwam de bbq tevoorschijn en we hebben heerlijke kip, rijst, salade enz gegeten.

Het water was het verlengde van colakreek en zoals de naam al zegt was het water dus cola kleurig. Beetje eng omdat je de bodem niet kon zien, maar na een hoop geruststellingen van Laura dat er echt, echt geen parasieten in zitten zijn Sanne en ik (de bikkels van de Kwattaweg) er toch in gegaan.
We hebben gewoon tussen de palmbomen door gezwommen. Super gaaf, net als in de film.

Vandaag was weer gewoon stage en dat gaat steeds beter. Mijn mentor gaf vandaag aan dat ze blij met me was en dat we wel op 1 lijnzitten, dus dat is heel fijn. Het lesgeven is hier toch wel heel anders. Alleen al het gebrek aan materiaal is een heel groot verschil. Maar de mensen willen wel graag en we zijn als Nederlanders gelukkig erg welkom.

Ik heb trouwens extra foto ruimte gekregen (heb wel zo'n vermoeden van wie) Maar super bedankt! Ik kan nu 200 foto's plaatsen ipv 10. Dus ik heb er wel weer een paar.

Hoe is het trouwens in ons durpje? Ik zie de raarste verhalen :P.
Jurgen; gefeliciteerd joh! Dat biertje hou ik tegoed (maar ik drink er vanavond wel 1 op, kost hier toch niets)

En Lies natuurlijk ook gefeliciteerd, maar jou heb ik al gesproken als je dit leest :)

  • 20 Februari 2008 - 08:37

    Jürgen:

    Hey Anita,

    Zo te lezen en te horen gaat het je goed.
    Die picknik tefal past straks ook goed bij mij in de tuin, dus stuur hem maar vast op.
    Maar dat biertje kun je bij mij straks gratis krijgen, ga nl. niet beginnen met 'n kroeg.
    Leuke foto's heb je maar zelf durf je er blijkbaar nog neit op omdat je nog niet zo bruin bent!!!
    Zal je t.z.t. ook wat foto's toe sturen.
    Dus die weddenschap heb je nog niet 1,2,3 gewonnen.
    Hou het nu voor gezien ga ff lekker genieten v/d zon. Je kunt dan misschien al wel een voor sprong hebben maar wij halen je nl. zo in.

    Gr. Jürgen

  • 20 Februari 2008 - 12:07

    Marja:

    he anita

    ik dacht dat je later wegging
    maar je zit er dus al
    ik zal je verhalen volgen
    doe me je adres en ik stuur je ook wat post uit dit mooie durpje ha ha
    ik hoop dat het je heel goed bevalt, en heel veel plezier daar
    en euh neem wat mooi weer vandaar mee , als je weer thuis komt

    tjuus marja

  • 20 Februari 2008 - 12:09

    Lies:

    op enkele melkflessen na! ;)
    leuke foto's, blijkbaar bevalt je cam. goed!
    Liefs

  • 20 Februari 2008 - 16:50

    Frank:

    Hey zuipschuit,

    Gave foto,s echt super cool! Daar krijg je wel vakantie kriebels van.
    Ik heb trouwens ook goed nieuws: ik ben geslaagd voor mijn examen.
    Verder is het echt rustig hier en vanaf vrijdag is het in Wierden helemaal een paradijs. Jij weg en Bianca weg, mijn vader hangt de vlag uit, wat een rust!
    Have much fun .......

    grtz frank

  • 22 Februari 2008 - 11:37

    Paul:

    He anita,

    hoe is tie? Alles goed. Hier wel. Ik heb net mijn cijfers teruggekregen. Een 6 voor mijn verslag, deadline rosenmontag en een 5 voor het tentamen strategy. Moet dus nog een her doen.

    Nog een paar uurtjes en dan vertrekken we naar de sneeuw. lekker een weekje skiën en zuipen in mellau Oostenrijk. Met een beetje geleuk kan ik aan mijn kleurtje werken.

    spreek je weer over een weekje.

    mazzel paul

  • 22 Februari 2008 - 17:27

    Bianca En Eric :

    Ha lief nichtje!

    Wij zitten momenteel lekker aan de sapjes in ons hotel in Maastricht. Super mooi hotel en straks lekker een hapje eten in de stad. Daarna ff een beetje de buurt verkennen en daarna weten we het nog niet. Morgen er op tijd uit om lekker te ontbijten hier en daarna gaan we lekker shoppen. (heeeeeeeeel veel geld uitgeven) Hopelijk hebben we morgen wel een beetje zon hier, maar ze zeiden al dat het ongeveer 14 graden zou worden. Ben blij dat je het zo leuk hebt, maar we missen je echt wel heel erg! Nou is het dus helemaal rustig in Wierden zonder kletskous 1 en 2. Haha. Zal je binnenkort nog even een mail sturen want ik heb nog nieuws. Nee, ben niet alweer zwanger. Nou wij spreken je snel weer! Dikke kus, Bianca&Eric (en de kleintjes)

  • 23 Februari 2008 - 19:24

    Oma:

    Fijn te horen dat je het naar je zin hebt. Gisteren Niek blij gemaakt met Smurfjes. (Hij noemt ze Snurfjes ! )Hier gaat het goed. Opa mist je en ik laat hem geregeld je foto's zien. 5 maart is het uitgestelde feestje van de familie Anspach en 8 maart de verjaardagen van Charlotte en Ingrid. Worden resp. 21 en 50. Ben benieuwd of opa meegaat.
    Oma

  • 24 Februari 2008 - 13:25

    Ronald:

    Hey Anita!!

    Dan eindelijk ook ff een berichtje van mij..had het druk druk druk. En geen internet in het hotel.

    Maar zo te lezen is het daar allemaal prima. Smaakt de malibu daar beter nu je ook deel uit maakt van die relaxte leefcultuur daar?
    Las net een berichtje waarin om meer foto's van jou gevraagd werd, helemaal prima. Maar graag zou ik je ook nog het verzoek willen doen om je Nederlandse vrouwelijke reisgenootjes vast te leggen op de foto!!! Eens kijken of er iets leuks tussen zit ;-) Zoals je hoort, hier dus weinig verandert

    Doe het hennig an!

    Groetjes,
    Ronald

  • 25 Februari 2008 - 12:41

    Martine:

    Hey Anita,

    Alles goed daar? En al helemaal gewend daar. De foto's zien er goed uit zeg en nog veel plannen voor de komende tijd dan. Heb je alle weekenden al vol gepland met dingen te bezichtigen. Hier is alles mooi rustig en weer druk aan het trainen dus weer goed bezig. Doe het rustig aan daar en spreek je binnenkort wel

    Groetjes uit wierden en almelo

  • 25 Februari 2008 - 12:52

    Gerda:

    ha die Anaita, als je de volgende keer weer op de foto gaat, ga dan niet tussen twee bruine mensen zitten, dan lijk je extra wit, of je moet ondertussen al zo verkleurd zijn. Zaterdag bij je moeder geweest en omdat jij en B erniet waren was ik dus aan de beurt bij Niek, hij heeft al die tijd bij mij op schoot gezeten om spelletjes vals te spelen. (vogens mij heeft hij dat van jouw geleerd) Verder is hier alles goed, het lawaai uit Maastricht is weer terug, volle plastik tassen en lege portomonees. gr. van ons allemaal.

    gr Gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2008

De Blanche Marie vallen

29 Juni 2008

Afscheid van stage

16 Juni 2008

De laatste loodjes...

04 Juni 2008

Nog 5 weken....

15 Mei 2008

Een nieuwe start
Anita

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 498
Totaal aantal bezoekers 21118

Voorgaande reizen:

08 Februari 2008 - 09 Juli 2008

Mijn eerste reis

04 September 2012 - 30 November -0001

De Antillen

Landen bezocht: