Lekker weekend... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anita Schiphorst - WaarBenJij.nu Lekker weekend... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anita Schiphorst - WaarBenJij.nu

Lekker weekend...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anita

25 Februari 2008 | Suriname, Paramaribo

Om even te beginnen: ik ben al wel bruin!!! zit alleen verkeerd opgesteld, of ik maak de foto!!!
Maar goed dat zullen jullie straks nog wel zien....

Op stage gaat het goed, het verschilt hier wel van het lesgeven in Nederland, maar dat was te verwachten. Ik loop op dit moment bij een hele leuke vrouw in de klas, groep 0 en dat gaat allemaal goed. Ik kan goed met haar overweg en dan heb je al de helft binnen he.

Vrijdag zijn we uit geweest, de dames hebben eerst gewinkeld terwijl de heren de was weg brachten (hoe goed wil je het hebben). Daarna natuurlijk de vrijdagmiddagborrel en uit eten. Vervolgens zijn we naar een soort van kroeg geweest. Was weer eens tijd! Was erg gezellig, wel veel stagiaires.

Zaterdag hebben we uitgeslapen: tot half tien, dan ben je echt wel wakker! Omdat de dag nog lang was zijn we op de fiets gesprongen onder het mom, we zien wel waar we uitkomen. We hebben eerst wat gedronken bij de waterkant waar mij aldaar een huwelijk werd aangeboden door een goedzoeker die luistert naar de naam Gilermo. Uiteraard heb ik het verzoek vriendelijk afgewezen. Hij bleef even bij ons ons zitten en zei keer op keer dat ik geweldige ogen had en dat het liefde op het eerste gezicht was. Toen ie zei dat hij het leven niet leuk zou vinden zonder mij heb ik m geantwoord dat ie dan een zwaar leven zou krijgen. Uiteindelijk zijn we weg gegaan (was m spuugzat) richting Paramaribo zoo. Stelt niet zoveel voor, maar was wel gezellig. De entree is ook nog geen euro. Maar sommige dieren waren gewoon zielig, opgepropt in een hokje!

Zaterdagavond zijn Maartje Ischa en ik nog even de stad in geweest wat drinken.

Zondag zijn we met tien man om 1 uur met de dolfijnenboot vertrokken. we hebben nog echt dolfijnen gezien ook! Was wel gaaf. Jammer alleen dat het weer niet echt mee zat: af en toe zware buien en aan het eind van de dag had iedereen de handdoek omgeslagen omdat het koud was. Maar we zijn de dag goed doorgekomen!

Nu is het alweer maandag en stage gaat gewoon door, dus ik heb ook een werkweek voor me liggen...

Groetjes


  • 25 Februari 2008 - 22:18

    Liess:

    He meis!
    Zo, lekker weekend gehad zo te zien! me too.. met tijmen enzo heerlijk los gegaan op trance energy! ernesto&bastian waren helemaal geweldig! helaas had ik ook van die sjappies achter me aan haha! alleen hadden deze knikkerogen van de pillen.. net zo gaar! gelukkig geen huwelijksaanzoeken, die stuur ik allemaal naar jou, hihi! K word nu om de haverklap gebeld voor werk, niet te filmen, dus voorlopig sta ik elke dag voor de klas. Deze week lekker groep 4, de kleine druktemakers.
    Suc-6 met jouw ukkepukken en werkse deze week! Kus Lies (ook van Wienk ofc.)

  • 26 Februari 2008 - 17:52

    Mam:

    Onze Ruudje gaat je verslaan met oppassen vrees ik;hij heeft namelijk de elektrische lego trein opgebouwd.Dikke mik!De hotmail ligt er uit dus ik kan je niet mailen.Het is nat hier en niet warm.Denk dat Bianca niet meer mee mag koffie drinken van tante Gerda.Als jij en Bianca er niet zijn heeft ze nl.de onverdeelde aandacht van Niek.Ze speelt memorie met hem.Dat kan ze nooit winnen want hij doet zo gemeen als jut!Heb je belastingding ingevuld,moet hem alleen nog even kopiëren.
    Zal een dezer dagen even bij opa en oma proberen of ik je bellen kan.
    Verder weinig te beleven hier.
    Kus mam

  • 26 Februari 2008 - 18:56

    Anita:

    Hey,

    Die huwelijksaanzoeken mag je houden hoor! Ik hoef ze niet Lies. Fijn dat je zoveel kunt werken, lekker sparen.

    Ruud mag niet van me winnen ma, want ik heb kadootjes!
    Zal t leuk vinden als je me belt, maar t is geen verplichting hoor!

    xxx

  • 27 Februari 2008 - 17:35

    Bianca:

    Hey!
    Nou we hebben het weekend Maastricht overleefd. Was echt heel erg gezellig en errug veel kleding gekocht. De gehele zaterdag in de stad gelopen en eigenlijk waren we nog niet klaar, maar de winkels gingen dicht, dus moesten we wel terug naar het hotel. Zondag zijn we naar de dierentuin in Kerkrade geweest en dat was ook heel erg leuk. Het hele weekend een lekker zonnetje gehad, maar helaas hebben wij geen mooie bruine kleur gekregen in tegenstelling tot jou. Ik zal as zaterdag echt wel weer koffie gaan drinken bij m'n 2e mams en dan zal ik het kleine mannetje wel leren om niet vals te spelen. :-) Zal je ook nog ff een mail sturen, dus lees die ook maar.

    Dikke kus, Bianca

  • 27 Februari 2008 - 20:15

    Mam:

    He,dame in Suriname
    Zal mij benieuwen wie zaterdagavond de gunsten van niek zal winnen.Toen Ruud vanavond thuis kwam vroeg hij of Don Diablo al in bed lag.Het was blijkbaar een moeizame oppasochtend.Dat zal je wel deugd doen.
    Kus mam

  • 01 Maart 2008 - 17:09

    Roel En D:

    hey meissie,
    't is alweer een tijdeje geleden dat je wat van ons te horen krijg,maar hier is dan een langverwachte berichtje.Met jou gaat het zo te lezen goed en je hebt het naar je zin.zijn we erg blij om.Met ons gaat het ook goed.vorige week weer ouderwets wezen stappen,eerst met dennis en ellen wezen poolen,dat ging niet van een leien dakje kon er niet erg veel van daarna ff naar de waag.er 1tje drinken(zei roel)ik was de BOB dus kom niet drinken maar we waren mooi optijd weer in ons mandje(NOT)kwart voor 5 lagen we in ons mandje dus was zondag kapot en roel had een zeer dakje.Maar verder is alles oke
    doe het rustig aan en spreek je snal.
    kiefs roel en d


  • 02 Maart 2008 - 09:58

    Omasmurf:

    Hi,
    Even het laatste smurfennieuws. Het is nog steeds een rage.
    Niek heeft de serie nu bijna compleet. Ik ben extra naar Desiree gereden om een voetbalsmurf te ruilen tegen een babysmurf. Ook een smurf DVD ontbreekt niet.Verder geen nieuws. Het waait hier erg hard, Tante Gerda doet geen oog dicht!
    Opa mist Max nog steeds. Toch wil hij geen andere hond hebben.
    Bas was hier van de week nog (met de trekker ).
    We missen je en wensen je veel plezier.
    Oma, Opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2008

De Blanche Marie vallen

29 Juni 2008

Afscheid van stage

16 Juni 2008

De laatste loodjes...

04 Juni 2008

Nog 5 weken....

15 Mei 2008

Een nieuwe start
Anita

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 21118

Voorgaande reizen:

08 Februari 2008 - 09 Juli 2008

Mijn eerste reis

04 September 2012 - 30 November -0001

De Antillen

Landen bezocht: