Vakantie!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anita Schiphorst - WaarBenJij.nu Vakantie!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anita Schiphorst - WaarBenJij.nu

Vakantie!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anita

20 Maart 2008 | Suriname, Paramaribo


Jullie snappen natuurlijk wel dat ik het heeeel vervelend voor jullie vind dat het zulk rotweer is in Nederland. Maar goed wij zitten hier in de 30 graden en hebben vandaag onze eerste vakantiedag gehad. Wij leven met jullie mee.

Voordat het vakantie was ben ik nog met de kleuters naar de dierentuin geweest. Dat was wel weer lachen. Eerst was er een aap ontsnapt en aangezien deze in het regenwoud gevangen was, was deze niet zo tam. Ik heb me rot gelachen om die aap die langs kwam rennen met 5 kerels erachteraan! Uiteindelijk hebben ze hem te pakken gekregen. Toen konden de kinderen toch nog gaan spelen. Om tien uur kwam het eten en zoals op de foto te zien is hoefde niemand honger te lijden.

Afgelopen weekend weinig aan trips gedaan, had nog spierpijn van die hele tocht naar Alkmaar, dat snappen jullie wel.
Zaterdagavond ben ik met Maartje en Ischa nog naar La Caff geweest (ja Ronald die relatie zit helaas echt wel goed). Ik geloof dat het erg leuk was, tegen de tijd dat ik mijn bed inrolde was ik het begin van de avond een beetje kwijt. Allen die kerel die er stond met het bordje: my penis is cut off, en die vervolgens zijn broek naar beneden deed om het te laten zien, herinner ik mij nog wel! Bah wat vies, Maartje schreeuwde heel hard: hij is er helemaal niet afgehakt hij heeft gewoon een kleintje! Toen had ik het niet meer.
Zondag was uiteraard een beetje een brakke dag (zoals dat hoort) en ben ik met Sanne mee geweest haar moeder en zus ophalen.

Maandag waren de kinderen erg druk, de vakantie was natuurlijk in zicht, maar ik werd er af en toe wel een beetje moe van! Dinsdag en woensdag waren niet anders, de kinderen waren lekker druk en ik ben blij dat we nu wat meer buiten mogen spelen!

Vandaag (op jouw verjaardag Frank) hebben we met de ouders een boottocht gemaakt over de Suriname rivier. Langs plantages, dolfijnen kijken en even naar Nieuw Amsterdam.Was erg geslaagd. Alleen op de plantages werden we aangevallen door muskieten, geen muggen dus, maar echte muskieten uit de tekenfilm! Ze bestaan echt en zijn erg vasthoudend. We hadden een zwerm achter ons aan en die waren niet van plan weg te gaan voordat ze vers bloed hadden! Word er nog kriebelig van... Maar goed we leven nog.

Morgen gaan Sanne, haar moeder en zus en Jaap en ik naar Galibi. Daar gaan we zeeschildpadden kijken. Die komen daar nu aan om eieren te leggen. We blijven daar ook slapen en de volgende dag gaan we terug.
Volgende week hebben we Brownsberg nog op de planning staan, ik geloof vrijdag, zaterdag en misschien dat we zelfs tot zondag blijven. En in de laatste week van onze vakantie gaan Sanne, Jaap en ik nog naar Bigi Pan, dat is een natuurreservaat in het westen. We slapen daar in hangmatten op het strand, dus dat is wel heel gaaf.

Als jullie dit zo lezen snappen jullie wel dat wij erg druk zijn... Maar ik ben wat minder op internet te vinden omdat ik mijn draai gevonden heb, er ook minder tijd voor heb en het weer steeds beter wordt waardoor wij er vaker voor kiezen om op het terras te hangen dan in een hokje te zitten. Nu krijgen we er een paar trips bij en dan wordt het helemaal lastiger. Maar goed voor zover de huishoudelijke mededelingen.

Nog een vraag... Van wie heb ik de 200 foto's gekregen, niet van degene van wie ik dacht, daar ben ik wel achter. Iig heel erg bedankt! Ben der erg blij mee.

Ik zal er even wat mooie foto's bij zetten (niet van vandaag, want mijn camera ligt thuis).

Groetjes Anita

  • 21 Maart 2008 - 11:40

    Bianca:

    Leuke foto´s zeg! Ik weet idd wel van wie je die hebt gekregen, maar daar moet jezelf maar achter komen! ;-) Echt super met die kindjes in je klas. Ben heel erg blij voor je dat het zo goed gaat en dat je eigenlijk dus geen tijd meer hebt voor ons........ Dussssssss. Ons niet vergeten hè! Af en toe een verslag van jou is heel erg leuk om te lezen! Vooral met foto´s. Hopelijk tot mails! ;-)
    Groetjes, oe nichie Bianca

  • 21 Maart 2008 - 13:59

    J V/d G:

    Zo te lezen heb je weer genoeg beleeft @ de zoo. Wat dacht je toen die aap langs kwam, just like bokito.
    Maar zijn leuke foto's die je hebt gemaakt/geplaatst.
    Wij hebben nu tijd om te kijken op je homepage wat je allemaal doet, het weer is hier nu toch niet top. Het sneeuwde vandaag, dus misschien 'n witte pasen???
    Zullen t.z.t. wel wat foto's van ons sturen, dan weetje wie wie is (HAHA).
    Later.

    Grusse, Jürgen


  • 22 Maart 2008 - 01:20

    Yvonne:

    Hey Meid,

    Zo te zien heb je het naar je in daar aan de andere kant van de oceaan geniet ervan voordat je het weet moet je weer terug naar het koude kikker landje waar het zelf met pasen kan sneeuwen in ieder geval dat hebben ze voorspeld. heb je trouwens leuke kids in je klasje en wat en leuke foto's.

    Liefs Yvonne

  • 22 Maart 2008 - 17:18

    Angela:

    he wijffie wat een leuke site zeg en erg mooie foto,s. Ben blij te lezen dat alles zo goed gaat daarzo.geniet ervan en maak er nog een leuke tijd van.
    we missen je wel hoor!!!!!
    veel liefs angela

  • 24 Maart 2008 - 14:32

    Lies:

    Hey Aniet!
    Leuk zeg, die klassefoto met jou en je kindjes! Super, echt één om strax in te lijsten en boven je bed te hangen!
    Ik kan me bijna niet voorstellen hoe 30graden voelt.. het is nu tweede paasdag en Dieren is helemaal WIT! Het is koud en nat, maar de zon doet z'n best! B-tje lastig paaseieren zoeken zo. Geniet van je vakantie en van je leventje daar! we'll keep in touch. Knuffelll

  • 25 Maart 2008 - 12:32

    Bianca:

    Hey! Ik zag dat je me gisteren had gebeld, maar ik was bij de ouders van Eric ivm 2e paasdag. Mijn telefoon zat in mijn tas en die stond natuurlijk nog in de auto. Dussssss. Zal Niezink wel weer hebben. Baalde heel erg dat ik een oproep had gemist en je dus niet heb gesproken! Morgen ben ik weer bij paps en mams en dan zal ik mailen!
    Liefs, je nichie!

  • 25 Maart 2008 - 16:19

    Paul:

    he anit,

    alles goed aan die kant van het beeldscherm. Hier is het nat en koud. BRRRR. Niet echt lekker weer om aan je kleurtje te werken.
    Al weer aan het werk of heb je nog steeds vakantie??
    Afstuderen gaat wel lekker, het lezen gaat me steeds beter af.

    groeten paul

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2008

De Blanche Marie vallen

29 Juni 2008

Afscheid van stage

16 Juni 2008

De laatste loodjes...

04 Juni 2008

Nog 5 weken....

15 Mei 2008

Een nieuwe start
Anita

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 21117

Voorgaande reizen:

08 Februari 2008 - 09 Juli 2008

Mijn eerste reis

04 September 2012 - 30 November -0001

De Antillen

Landen bezocht: