Galibi - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anita Schiphorst - WaarBenJij.nu Galibi - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anita Schiphorst - WaarBenJij.nu

Galibi

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anita

26 Maart 2008 | Suriname, Paramaribo

We hebben lekker nog steeds vakantie en dat vinden wij heel naar, haha.
Vrijdag zijn we dus maar uit de stad vertrokken richting Galibi. Dit is een natuurreservaat waar tussen februari en augustus zeeschildpadden aan land komen om hun eieren te leggen.
Na een busreis van 3 en een half uur hebben we nog 2 en een half uur in de boot gezeten voor we aankwamen bij Warana lodge. Gelukkig stapte halverwege de boottocht een gids op de boot wat zorgde voor een leuk uitzicht.
We hebben eerst heerlijk gezeten en 's avonds werden we door de gids meegenomen het strand op om de schildpadden te zien. We hebben er aardig wat gezien, maar ze konden niet goed op de foto. Om de beestjes niet te storen mochten we geen flits gebruiken, wat logisch is.
Ze graven eerst een gat, als nest, en daarna beginnen ze met leggen, op dat moment mochten wij erbij staan. Heel gaaf om te zien, maar wel vreemd dat er gewoon 20 man om een schildpadden bevalling staat.

Terug in de lodge kregen we een uitgebreidde Surinaamse maaltijd en daarna hebben we nog een tijdje gezeten. Sanne en ik waren erg melig en konden niet slapen. De volgende ochtend wilden we de zonsopgang zien aangezien we toch op het strand waren en we hebben de wekker op half 6 gezet. Ja echt waar. Na ongeveer 5 uur slaap ging de wekker dan ook weer en werd ik door Sanne het bed uitgerammeld! Nadat ik water op had gezet(ik had de avond ervoor wel even geregeld dat ik zelf ff koffie mocht maken natuurlijk) zijn we maar rustig naar een bankje gelopen om tot de conclusie te komen dat het bewolkt was.... Wij eeuwige optimisten bleven hoopvol zitten. Maar helaas mocht ons optimisme niet baten, we hebben het wel licht zien worden, maar de zon was ver te zoeken... Ik heb wel even foto's gemaakt als bewijs dat wij echt zo vroeg uit bed waren!
De terugreis was erg hobbelig, maar vol sjans met de gids.....

Zondag hebben we heerlijk gerelxt bij de waterkant, iedereen sprak ons aan op ons spelletje rummikub. Ineens werd onze rust wreed verstoord door een stelltje (piep) uit utrecht met een een paar trompetten. Het dweilorkest is er niets bij en we hebben aan de Surinamers wel even duidelijk gemaakt dat niet alle Nederlanders zo zijn!
's avonds bij het vat liepen we een erg leuke vent tegen het lijf... de gids van galibi. Binnen een uur zaten Sanne en ik bij hen aan tafel.... de rest laat ik in het midden. Wel wil ik even opmerken dat ik maandag om half 10 door Sanne uit bed ben gehaald voor een paasontbijt, wat mij eigenlijk veel te vroeg was!

Verder hebben wij voor het weekend Browsberg in het vooruitzicht en voor volgende week Bigi Pan. Voor de rest relaxen... Oh ja misschien vandaag een wandelmars, maar dat hangt van Jaap af, als hij gaat gaan Sanne en ik ook, maar anders gaan we lekker naar de waterkant... De regel: voor tijdens en na de mars mag niet worden gerookt,spookt nog steeds door mijn hoofd!


  • 26 Maart 2008 - 18:13

    Tobias:

    hahaha, de eerste zwartman is gescoord!! goeie zaak! Verhalen klinken goed zeg, zoeken ze nog leraren, ja dat mag ik nu zeggen want heb men papiertje binnen!!:-)
    Zaterdag feestej bij Liesbeth, ik zal dit keer mijn best moeten doen aangezien jij er niet bent om de biervoorrad kleiner te maken, moet vast lukken. Geniet lekker!!!!

  • 27 Maart 2008 - 10:51

    Dunja:

    Heel gaaf, je ziet er gezond en bruin uit!
    Haha hopelijk hebben de schildpadjes geen psychische chronisch zieketes overgehouden van jullie, met 20 man kijken naar een bevalling, haha.
    Anders neem je meneer Gids mee naar Holland! Gezellig!
    Haha, geniet er lekker van die kerel joh!
    liefs


  • 28 Maart 2008 - 16:06

    Truus:

    Ik dacht dat jij daar heen ging om te leren en niet om te luieren en te sexen... Valt me wel een beetje tegen hoor... Ik zie trouwens nergens drank..
    Drink jij daar niet zoveel als hier?
    Dit verhaal gaat helemaal nergens over maar ja.....
    Verder gaat hier alles goed en met mijn man ook!

    Groeten Truus

  • 30 Maart 2008 - 14:15

    Lies:

    hey aniet
    lekker bruin ben je al! mooie foto zeg, jij op 't strand! zullen we een dagje ruilen? 't regent hier.. jak!
    m'n diplomauitreiking was leuk. ze hadden er weer een mooi feestje van gemaakt, uiteraard inclusief pabokoor, haha! peter ging weer goed tekeer. thanx voor je smsje, dat hielp, hihi.
    knuffel van Lies

  • 30 Maart 2008 - 22:08

    Martine:

    hehe anita,

    Hoe is het kun je al wennen aan de vakantie? Echt de foto's zien er mooi uit en volgens mij vliegt de tijd voorbij. Doe het rustig aan en geniet ervan groetjes martine

  • 31 Maart 2008 - 12:21

    Gerda:

    Ha die Anaita, ik hoor wel je geniet van alles wat je meemaakt. Vertel de volgende keer eens wat een surinaamse maaltijd nou precies inhoud, en eventueel met een lekker recept, kunnen wij hier ook lekker smullen. Je hebt inderdaad al een mooi kleurtje gekregen, ik hoop voor je dat je geen last meer hebt van verbranden, maar dat zal wel niet na al die tijd. Hier is verder alles goed.

    groetjes

  • 02 April 2008 - 11:04

    Bianca:

    Ha nichie! Wat onwijs leuk dat je me van de week belde! Het is dat ik op een gegeven moment zei dat je op moest hangen ivm de kosten, maar anders had ik nu nog met je aan de telefoon kunnen zitten. Haha. Vanavond zal ik je mailtje checken die je me hebt gestuurd (zal meer dan de helft al wel gehoord hebben). Uiteraard krijg je er dan van mij weer 1 terug! Viel SpaB nog!
    Dikke kus, Bianca

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2008

De Blanche Marie vallen

29 Juni 2008

Afscheid van stage

16 Juni 2008

De laatste loodjes...

04 Juni 2008

Nog 5 weken....

15 Mei 2008

Een nieuwe start
Anita

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 21112

Voorgaande reizen:

08 Februari 2008 - 09 Juli 2008

Mijn eerste reis

04 September 2012 - 30 November -0001

De Antillen

Landen bezocht: